Психологічна підготовка до ЗНО

Психологічний супровід випускників
Період завершення навчання в школі це час першого дорослого випробування, яке показує наскільки випускники готові до дорослого життя. Результати випускних іспитів мають велику значимість для дітей. Існує думка, що спеціальної психологічної підготовки до ЗНО не потрібно, випускникам досить пробного іспиту та інструкції з правил проведення, але процедура проходження ЗНО - діяльність складна і така, що ставить особливі вимоги до рівня розвитку психологічних функцій.
Тестування передбачає формування особливих навичок: вміння виділити суттєві сторони в кожному питанні і відрізняти їх від другорядних, вміння оперувати фактами вирваними із загального контексту.
Стрес на іспиті пов'язаний з тим, що процедура безпосередньо пов'язана з самооцінкою підлітка. Дефіцит часу значно підвищує тривогу учня, у нього з'являється страх «не встигнути», а це в свою чергу сприяє нераціональному розподілу часу і негативно впливає на результати.
При здачі ЗНО випускники позбавлені психологічної підтримки, приймають і оцінюють результати іспиту незнайомі люди, що призводить до підвищення тривоги і недостатньою сконцентрованості на завданні.
Необхідність і важливість психологічної підготовки старшокласників до ЗНО обумовлена ​​низкою причин:
- Наявність ряду особливостей самого ЗНО, що вимагають від випускника, крім предметних знань, ще й особистісної, психологічної готовності до його виконання;
- Необхідність збереження здоров'я випускників, як фізичного, так і психологічного;
- Нереалістичність установок, необ'єктивність уявлень про ЗНО у старшокласників, педагогів і батьків.
Рекомендації при підготовці до ЗНО та ДПА
Зовнішнє незалежне оцінювання в психологічному плані для школярів це справжнісіньке випробування. Ситуація здачі іспиту для всіх учнів однакова, а переживає її і поводиться в ній кожен по-різному. З чим це пов'язано? Звичайно, багато в чому з тим, як учень вивчив матеріал, наскільки добре знає той чи інший предмет, наскільки впевнений в своїх силах. Іноді буває так: учень дійсно добре вивчив матеріал, і раптом на іспиті у нього виникає почуття, що все забув, в голові метушаться якісь уривки думок, сильно б'ється серце. Для того щоб цього не сталося, випускники повинні навчитися долати свій страх, навчитися прийомам мобілізації і концентрації.
В нашому ліцеї проводиться психологічна підтримка учнів. Навчання навичкам саморегуляції, самоконтролю. Підвищення впевненості в собі, в своїх силах, тестування. ЗНО та ДПА вимагають попередньої підготовки всіх учасників освітнього процесу. Для вирішення цих завдань рекомендуємо наступне:
-cпочатку підготуй місце для занять (прибери зайві речі, можна ввести в інтер'єр кімнат жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність;
-склади план занять на кожен день;
-активно працюй з досліджуваним матеріалом при його читанні. 
Користуйся наступними методами:
-зазначай головне олівцем;
-роби замітки;
-повторюй текст вголос;
-обговорюй питання з однокласниками.
Для оптимального розміщення інформації в пам'яті користуйся такими прийомами:
- Метод опорних слів;
- Метод асоціацій.
Позаймавшись близько години, зроби коротку перерву.
Якщо тебе хилить в сон настільки сильно, що ти не можеш зосередитися, то краще лягай спати. При сильному стомленні важко сконцентрувати увагу. Поспи, потім продовжуй заняття.
Рекомендації батькам
Не секрет, що успішність здачі іспиту багато в чому залежить від настрою і ставлення до цього батьків. Щоб допомогти дітям якомога краще підготуватися до іспитів, спробуйте виконувати кілька порад.
1. Не переймайтеся самі! Повторюйте дитині, що кількість балів не є досконалим вимірюванням його можливостей.
2. Підбадьорюйте дітей, хваліть їх за те, що вони роблять добре.
Вірджинія Сатир (американський психолог) виявила, що для гарного самопочуття, і навіть просто для життєвого виживання дитині необхідно мінімум 8 обіймів в день!
Не соромтеся - обіймайтеся! Гладьте по голові ваше чадо, добре б ще легкий масаж передпліччя!
3. Спостерігайте за самопочуттям дитини, тому що ніхто крім вас не зможе вчасно помітити і запобігти погіршенню стану дитини, пов'язаного з перевтомою.
4. Контролюйте режим підготовки, не допускайте перевантажень. Порадьте вчасно зробити перепочинок. Поясніть йому, що відпочивати, не чекаючи втоми - кращий засіб від перевтоми.
5. Зверніть увагу на харчування дитини! Виключіть чіпси, газовану воду, кофеїн. Такі продукти, як риба, сир, горіхи, мед, курага стимулюють роботу головного мозку.
6. Разом визначте, «жайворонок» випускник або «сова». Якщо «жайворонок» - основна підготовка проводиться днем, якщо «сова» - ввечері.
7. Напередодні іспиту забезпечте дитині повноцінний відпочинок. Домовтеся, що ввечері напередодні іспиту він припинить підготовку, прогуляється, скупається і ляже спати вчасно. Останні дванадцять годин мають піти на підготовку організму, а не знань.
8. Безпосередньо під час підготовки до іспитів важливо обходитися без допінгу (кава, міцний чай, енергетичні напої), тому що нервова система і так на взводі. Чималої шкоди може завдати працюючий телевізор, радіо. Дитина може слухати музику під час підготовки, але нехай ця музика буде без слів, інструментальна.
9. Порадьте дітям під час іспиту звернути увагу на наступне:
- Пробігти очима весь текст, щоб побачити якого типу завдання в ньому містяться, це допоможе налаштуватися на роботу;
- Уважно прочитати питання до кінця і зрозуміти його зміст (характерна помилка під час тестування - НЕ прочитавши до кінця, за першими словами вже припускають відповідь і квапляться її вписати);
- Якщо не знаєш відповіді на запитання чи не впевнений, пропусти його і відзнач, щоб потім до нього повернутися;
- Якщо не зміг протягом відведеного часу відповісти на питання, чи є сенс покладатися на свою інтуїцію і вказати найбільш ймовірний варіант.
10. Не критикуйте дитину після іспиту.

УСПІХІВ ВАМ!!!!!!

Комментариев нет:

Отправить комментарий